Ο διάλογος του Χριστού με τη Σαμαρείτισσα στη βάση του σεβασμού του άλλου στον Χριστιανισμό. Ποιος είναι όμως ο άλλος σήμερα; ο διαφορετικός; ο μη αποδεκτός; ο αλλόθρησκος; ο αλλοεθνής; Μπορεί να είναι ένας ξένος αλλά μπορεί να είμαι και εγώ, εμείς σε ένα άλλο περιβάλλον. Με τον "ρόλο στον τοίχο" δημιουργήσαμε δυο χαρακτήρες, έναν Σύριο στην Ελλάδα και έναν Έλληνα στη Γερμανία. Τους ονομάσαμε, τους δώσαμε καταγωγή, τους δώσαμε τόπο. Τους αφήσαμε να ακούσουν τους γύρω τους να μιλάνε και να νιώσουν, να αντιδράσουν σε αυτά. Οι διαπιστώσεις κοινές και για τους δυο...
|
Γ τάξη Άνω Κώμης |
Μπράβο Σέβη, πολύ ωραία ιδέα και φαντάζομαι πολύ ενδιαφέρουσα για τα παιδιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως, Κατερίνα, τους άρεσε πολύ και κατάφεραν να συναισθανθούν και τους δυό. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
ΔιαγραφήΔυο πραγματα που δεν διδασκει η χριστιανοσυνη ειναι ο σεβασμος του αλλου και την καταγωγη. Δυο πρα'ματα μονο διδασκει η χριστιανοσυνη-υποκρισια και ΑΠΑΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΤο μήνυμα του Χριστού είναι αγάπη προς όλους, το δείχνει με την παραβολή του σπλαχνικού Σαμαρείτη, το διάλογο με τη Σαμαρείτισσα που ήταν κι οι δυο αλλοεθνείς και διαφορετικής καταγωγής. Φαίνεται στα λόγια του Χριστού και στη στάση του γενικότερα απέναντι στον άλλον (αμαρτωλοί, γυναίκες κτλ). Ωστόσο η ευθύνη των χριστιανών είναι μεγάλη - κι εκεί νομίζω αναφέρεσαι στο πως βιώνουν και παρουσιάζουν το μήνυμα. Κι εδώ θα συμφωνήσω ότι κάποιες φορές αποτυγχάνουμε να το παρουσιάσουμε και να το κοινωνήσουμε. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι το μήνυμα είναι άλλο, αλλά ότι εμείς αδυνατούμε να το κατανοήσουμε και να το βιώσουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφή