Μια καλή πρόταση για την κατανόηση της έννοιας του χρόνου και της ιστορίας στην Α Γυμνασίου θεωρώ το παιχνίδι της χρονογραμμής. Αφιερώνω πάντα την πρώτη ώρα μετά τη γνωριμία με τους μαθητές σε ένα παιχνίδι: Τραβώ μια γραμμή στον πίνακα και σημειώνω το έτος που βρισκόμαστε και το σημείο της γέννησης του Χριστού.
Στη συνέχεια τους καλώ να αναφέρουν ένα γεγονός, να σημειώσουν πάνω στη γραμμή το έτος που έγινε. Φροντίζω να υπάρξουν γεγονότα και πριν και μετά τη γέννηση του Χριστού. Έτσι κατανοούν τη χρονική τοποθέτηση και είναι έτοιμοι στο επόμενο μάθημα να καταλαβουν τα χρόνια της Παλαιάς Διαθήκης και της Καινής Διαθήκης. Το ίδιο παιχνίδι χρησιμοποιώ και στη Β Γυμνασίου και στη Γ γυμνασίου για να εντάξω χρονικά το μάθημα. Οι μαθητές συμμετέχουν και το χαίρονται ιδιαίτερα γιατί αναφέρουν και προσωπικά βιώματα. Συγχρόνως ανακαλούν γνώσεις ή ψάχνουν στην Ιστορία τους για να βρουν γεγονότα προ Χριστού
Στη συνέχεια τους καλώ να αναφέρουν ένα γεγονός, να σημειώσουν πάνω στη γραμμή το έτος που έγινε. Φροντίζω να υπάρξουν γεγονότα και πριν και μετά τη γέννηση του Χριστού. Έτσι κατανοούν τη χρονική τοποθέτηση και είναι έτοιμοι στο επόμενο μάθημα να καταλαβουν τα χρόνια της Παλαιάς Διαθήκης και της Καινής Διαθήκης. Το ίδιο παιχνίδι χρησιμοποιώ και στη Β Γυμνασίου και στη Γ γυμνασίου για να εντάξω χρονικά το μάθημα. Οι μαθητές συμμετέχουν και το χαίρονται ιδιαίτερα γιατί αναφέρουν και προσωπικά βιώματα. Συγχρόνως ανακαλούν γνώσεις ή ψάχνουν στην Ιστορία τους για να βρουν γεγονότα προ Χριστού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου